هزینه بوتاکس معده و همه عوامل وابسته به آن

29 اردیبهشت 1403
هزینه بوتاکس معده

یکی از روش های جدید و نوین که برای درمان چاقی استفاده می شود بوتاکس معده است. در این عمل پزشک با تزریق بوتاکس به معده توسط دستگاه آندوسکپی باعث فلج شدن نقاطی از معده می شود. این عمل باعث کاهش اشتها و داشتن احساس سیری می شود. هزینه بوتاکس معده به موارد مختلفی وابشته است که ما در این مطلب از مجله لاغری فیت بادی کلینیک آن را برای شما بیان می نماییم.

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده چیست؟

برای انجام عمل لاغری و کاهش وزن عمل های مختلفی انجام می گیرد که یکی از جدید ترین متد های لاغری عمل بوتاکس معده می باشد. در این عمل بر خلاف دیگر متد ها نیازی به ایجاد زخم و بریدگی بر روی بدن بیمار و همچنین در اکثر اوقات حتی نیاز به بیهوشی هم ندارد. با تزریق سم بوتاکس به قسمتی از عضله های معده به تشخیص پزشک، آنها از کار می افتند و این فرآیند باعث کاهش وزن و لاغری می گردد.

مزایای تزریق بوتاکس به معده

این عمل دارای مزایایی در مقایسه با متد دیگر جراحی های لاغری از جمله اسلیو و بای پس معده است. از  شاخص ترین مزایای تزریق بوتاکس معده برای کاهش وزن و ایجاد لاغری موارد زیر می باشد.

  • تفاوت در میزان تهاجم این عمل و عدم نیاز به ایجاد زخم و برش
  • نیاز به جراحی ندارد و سرپایی انجام می گیرد
  • زمان انجام این عمل و تزریق بسیار کوتاه می باشد
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و نیاز به بستری ندارد
  • برای افرادی که دچار چاقی زیاد نیستند روشی مناسب بالا برای کاهش وزن می باشد

هزینه بوتاکس معده به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر بر هزینه بوتاکس معده

در این روش، برای تعیین هزینه بوتاکس معده باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. باید در نظر داشت از آنجا که این عمل باید به صورت دوره ای بین 4 تا 6 ماه باز تکرار شود، هزینه آن از سایر روش های لاغری بیشتر است. در ادامه این مطلب ما به شرح مختصری از این موارد می پردازیم.

  • منطقه جغرافیایی تزریق
  • نوع بوتاکس مصرفی
  • انتخاب مکان عمل بین مراکز کلینیکی و بیمارستانی
  • تعداد مقدار تزریق واحد های بوتاکس
  • هزینه‌های جانبی
  • تخصص و تجربه پزشک
  • تحت پوشش بودن هزینه ها توسط بیمه

منطقه جغرافیایی تزریق

به طور کلی، هزینه تزریق بوتاکس معده به منطقه جغرافیایی و کشور و شهری که در آن این روش انجام می‌ شود، وابسته است. در برخی کشورها و شهر ها و مناطق، هزینه‌ های درمانی بالاتر و یا پایین‌ تری وجود دارد، که ممکن است به عواملی مانند سطح توسعه اقتصادی، هزینه ‌های بهداشتی، قوانین و مقررات، و قیمت زندگی در هر منطقه بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال، هزینه تزریق بوتاکس معده در کشور ها و شهر های با هزینه ‌های بهداشتی بالا ممکن است بیشتر باشد، در حالی که در کشورها و شهر هایی که قیمت زندگی کمتری دارند، هزینه کمتری ممکن است داشته باشد. همچنین، در برخی مناطق، تقاضای بیشتر برای این روش ممکن است باعث افزایش قیمت ‌ها شود.

نوع برند بوتاکس مصرفی

یکی دیگر از مواردی که درمحاسبه هزینه بوتاکس دخیل است نوع برند بوتاکس استفاده شده در این عمل است. با مشاوره و تشخیص پزشک حتما سعی کنید از بهترین برند های این محصول استفاده کنید. برای ساخت این محصول کارخانه ها و تولید کننده های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آنها محصول متفاوتی از لحاظ کیفیت و مرغوب بودن این ماده ارائه می دهند. هر چه این محصول با کیفیت تر و بهتر باشد، قیمت آن هم بالاتر محاسبه خواهد شد.

انتخاب مکان عمل بین مراکز کلینیکی و بیمارستانی

انتخاب بین مراکز کلینیکی و بیمارستانی بستگی به نوع عمل و وضعیت سلامتی و تشخیص پزشک شما دارد.

مراکز کلینیکی لاغری معمولاً به مراکزی کوچکتر و خصوصی گفته می شوند که برای عمل‌ های کم‌ خطر و روزانه مانند تزریق بوتاکس می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بیشترین مواردی که در مراکز کلینیکی انجام می‌ شود بابت این است که در بسیاری از موارد نیازی به بستری شدن ندارند.

این مراکز معمولاً هزینه ‌های کمتری نسبت به بیمارستان ‌ها دارند. پزشکان و متخصص ‌های مختلف ممکن است در این مراکز موجود باشند، اما در نظر داشته باشید که بعضی از مراکز کلینیکی فقط برای خدمات زیبایی و ترمیمی فعالیت می ‌کنند و تخصص ‌های پزشکی مختلف را قبول نمی کنند.

بیمارستان‌ ها مکان مناسبی برای عمل‌ های پیچیده ‌تر و نیازمند به مراقبت ‌های بیشتر می باشند. تجهیزات پزشکی پیشرفته ‌تری در این مکان‌ ها وجود دارد که می تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای پزشک و شما ایجاد کند. تیم ‌های پزشکی و پرستاری بیمارستان ‌ها به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند. بیمارستان ها هزینه‌ های بیشتری نسبت به مراکز کلینیکی دارند، به دلیل هزینه ‌های بیمارستانی اضافی مانند بستری و تجهیزات پیشرفته.

برای انتخاب بهترین مکان برای عمل، پیشنهاد می ‌شود با پزشک خود مشورت کنید.

تعداد و مقدار تزریق واحد های بوتاکس

مقدار و تعداد واحدهای بوتاکس مورد نیاز برای هر فرد و هر نوع درمان ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی از جمله شرایط بدنی، شدت مشکل و تجربه پزشک دارد. این موارد معمولاً توسط پزشک مورد بررسی با توجه به تجربه پزشک مقدار لازم آن به کار گرفته می شود.

هزینه ‌های جانبی

هزینه ‌های جانبی مانند مشاوره های پزشکی، آزمایش ‌های پیش از جراحی و هزینه‌ های دارویی قبل و پس از جراحی نیز ممکن است به هزینه کل اضافه شوند.

تخصص و تجربه پزشک

مطمئنا یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه هر عمل و خصوصا عمل بوتاکس معده انتخاب پزشک متخصص و مجرب است. زیرا شما با این کار می توانید درصد موفقییت عمل خود را بالا ببرید و از بروز مشکلات و عوارض ناشی از عمل تا حدود زیادی جلوگیری نمائید. ما به شما توصیه می کنیم برای این عمل از پزشک مجرب و متخصص استفاده کنید.

پوشش بیمه

در برخی از موارد، تزریق بوتاکس به معده ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد، اما در بسیاری از موارد، این هزینه به عنوان یک روش درمانی زیبایی شناخته می‌شود و توسط بیمه پوشش داده نمی ‌شود.

کلام آخر

یکی از روش های عمل لاغری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، عمل بوتاکس معده است. این عمل دارای هزینه های مختلفی است که بهتر است برای دانستن و اطلاع از این هزینه ها است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.