رژیم لاغری 7 روزه

20 خرداد 1402
رژیم لاغری 7 روزه

آیا به دنبال یک روش سریع و تضمینی برای لاغر شدن هستید؟ آیا برای شرکت در یک جشن عروسی یا مهمانی می خواهید سریعاً به تناسب اندام برسید؟ آیا یک دور همی دوستانه پیش رو دارید و دوست دارید که خوش اندام به نظر برسید؟ دلیل کاهش وزن شما هر چه که باشد این مقاله از فیت بادی کلینیک بهترین راهنما برای شماست تا با استفاده از رژیم لاغری 7 روزه شما را به وزن ایده آلتان برساند.

رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز

جنرال موتورز یکی از کمپانی های تولید کننده ماشین است که یک رژیم غذایی با عنوان رژیم جنرال موتورز GM ارائه داده که افراد بسیاری از آن پیروی می کنند. این برنامه غذایی برای همه گروه های سنی مناسب شناخته شده و خیلی از افراد با استفاده از این رژیم کاهش وزن بسیاری را در یک هفته تجربه کرده اند.

برنامه غذایی رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز

اولین کار برای شروع یک رژیم غذایی آمادگی ذهنی برای آن است چرا که زمانی در کاهش وزن موفق خواهید بود که ذهنی آرام و به دور از استرس داشته باشید. رژیم جنرال موتورز، برنامه غذایی 7 روزه است که در آن فقط می توانید مواد غذایی پیشنهاد شده را میل کنید. اگر این رژیم را به طور دقیق اجرا کنید می توانید در یک هفته بین 5 تا 8 کیلو وزن کم کنید.

برنامه غذایی رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز به شرح زیر می باشد:

اولین روز: میوه های تازه

اولین روز، مهم ترین روز رژیم است چون وارد دنیای جدیدی شده اید که می خواهید با آن وزن خود را کاهش دهید.پس آمادگی روحی و ذهنی بسیار مهم است. در روز اول شما می توانید تا دلتان می خواهد میوه بخورید. البته موز در این برنامه غذایی جایی ندارد!

میوه هایی مثل طالبی، ملون و هندوانه گزینه های مناسبی برای روز اول هستند. علاوه بر این 8 تا 12 لیوان آب بنوشید و از هیچ ماده غذایی دیگری استفاده نکنید حنی سبزیجات!

دومین روز: سبزیجات

در دومین روز از رژیم لاغری 7 روزه تا می توانید سبزیجات خام و پخته میل کنید. البته توجه داشته باشید که برای پختن سبزیجات نباید از روغن استفاده کنید. برخی از بهترین سبزی ها برای این رژیم عبارتند از: لوبیا پخته، هویج خام یا پخته، خیار، کاهو، کلم بروکلی و …

سیب زمینی هم جزء مواد مجاز در روز دوم است که می توانید آن را به صورت بخارپز یا آب پز میل کنید.

سومین روز: میوه و سبزیجات

در روز سوم مجاز هستید هم میوه مصرف کنید و هم سبزیجات. می توانید صبح ها میوه میل کنید و بعد از ظهر ها سبزیجات و یا بالعکس. ترکیب میوه و سبزیجات هم به خود شما بستگی دارد و در روند رژیم تاثیری ندارد. در روز سوم هم نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب را فراموش نکنید.

چهارمین روز: شیر و موز

در طول چهارمین روز از رژیم جنرال موتورز شما می توانید 8 تا 12 عدد موز و 3 لیوان شیر میل کنید. شاید به نظر برسد در این روز احساس گرسنگی زیادی خواهید داشت اما اصلاً این طور نیست. با مصرف شیر و موز به همان اندازه ای که گفتیم، در انتهای روز کاملاً سیر خواهید بود.

پنجمین روز: گوجه فرنگی

در پنجمین روز از رژیم لاغری 7 روزه شما مجاز هستید 7 عدد گوجه فرنگی به همراه یک فنجان برنج مصرف کنید. همانطور که می دانید با خوردن گوجه فرنگی ممکن است اسید اوره بدن بالا رود بنابراین برای رقیق کردن آن، آب فراوان بنوشید.

ششمین روز: یک فنجان برنج

روز ششم شما اجازه دارید یک فنجان برنج میل کنید و باقی روز را به مصرف انواع سبزیجات و نوشیدن 8 لیوان آب بگذرانید. در این روز شما در بدن خود احساس سبکی می کنید و دستگاه گوارشتان هم تقویت شده است.

هفتمین روز: سبزیجات و آبمیوه

بدون شک روز هفتم بهترین روز رژیمتان خواهد بود چرا که می توانید هر چقدر دلتان خواست سبزیجات و آبمیوه در کنار یک فنجان برنج میل کنید.

شما در انتهای این روز و در واقع پایان رژیم لاغری 7 روزه متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. با کنار گذاشتن مواد غذایی پرچرب و پرکالری و مصرف فراوان میوه و سبزیجات علاوه بر کاهش وزن، شادابی و سلامتی را به بدن خود هدیه کرده اید.

👈بیش تر بخوانید: با رژیم لاغری یک ماهه بیش تر آشنا شوید.

مزایای رژیم لاغری 7 روزه

رژیم لاغری 7 روزه که یکی از انواع رژیم های لاغری است، فواید بسیاری برای بدن و سلامتی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

کاهش وزن سریع

چاقی به عنوان مادر بیماری ها مشکلات بسیاری برای بدن ایجاد می کند که با رعایت رژیم 7 روزه و حذف مواد غذایی پرچرب و پرکالری می توان چاقی و وزن اضافه بدن را از بین برد و سلامت بدن را بهبود بخشید.

سم زدایی

این رژیم به دلیل مصرف فراوان آب و غذای سالم و حذف انواع غذاهای ناسالم باعث می شود که بدن سموم و مواد زائد را دفع کند.

درخشان شدن پوست

به دلیل سم زدایی بدن با این رژیم، سلامت پوست هم بهتر شده و درخشان تر و شفاف تر به نظر می رسد.

بهبود هضم

مواد غذایی مصرف شده در طول رژیم مورد نظر سرشار از فیبر است بنابراین باعث بهبود حرکات روده و هضم غذا می شود.

ترویج عادات غذایی خوب

این رژیم لاغری مصرف میوه و سبزیجات را که دارای مقدار کمی کالری هستند ترویج می دهد و عادت پرهیز از خوردن غذای ناسالم را ایجاد می کند.

افزایش سوخت و ساز بدن

این برنامه غذایی به دلیل نوشیدن آب فراوان و عادات غذایی سالم باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. با افزایش متابولیسم کالری سوزی بیشتری اتفاق می افتد و وزن کاهش می یابد.

👈بیش تر بخوانید: آیا با رژیم لاغری یک ماهه آشنایی دارید؟

چه کسانی نباید از رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز پیروی کنند؟

همانطور که ذکر کردیم این رژیم لاغری برای همه گروه های سنی مناسب است اما برخی از افراد باید از رعایت این رژیم خودداری کنند تا به دلیل یک سری محدودیت های موجود در آن دچار مشکل نشوند. این افراد عبارتند از:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی با فعالیت های فیزیکی و قدرتی بالا
  • افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 و بیماری های تیروئیدی
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.