همه چیز درباره رژیم لاغری سه روزه

27 خرداد 1402
رژیم لاغری سه روزه

این روزها بسیاری از افراد به دنبال رژیم لاغری سریع هستند، طرفداران این رژیم مدعی هستند که می ‌توانید با رژیم لاغری سریع سه روزه به وزن ایده ‌آل‌ تان برسید. اگر سعی دارید وزن خود را کاهش دهید و وسوسه شدید که از این رژیم پیروی کنید، در این مطلب از فیت بادی کلینیک این رژیم را بررسی می کنیم. هدف این رژیم کسانی هستند که تلاش بر لاغری سه روزه دارند. این رژیم مدعی است که اگر به طور دقیق آن را دنبال کنید، در ۳ روز شاهد بیش از ۵ کیلو کاهش وزن خواهید بود.

مختصری از رژیم لاغری سه روزه

برنامه این رژیم غذایی شامل سه وعده اصلی غذایی می باشد. یکی از فروشندگان این رژیم مدعی است رژیم لاغری سه روزه از هر نظر متعادل است، اما این حرف هنوز از نظر علمی بررسی نشده است. در رژیم سریع سه روزه چیز زیادی برای خوردن وجود ندارد. میزان کالری دریافتی روز اول شما 870 کالری و باقی روزها نیز تفاوت چندانی ندارد.

👈بیش تر بدانید: رژیم لاغری 7 روزه را بیش تر بشناسید.

چه چیز هایی می‌توان در رژیم لاغری سه روزه خورد؟

 در رژیم لاغری سه روزه غذا های ساده‌ ای خواهید خورد که به احتمال زیاد در منزل تان وجود دارد.

غذاهایی که مجاز به مصرف آن ها در طول این سه روز هستید، عبارتند از:

تخم مرغ، نان، آب، دانه های سبز، کره بادام زمینی، هات داگ، پنیر چدار، موز، سیب، گریپ فروت، قهوه تلخ، بروکلی، هویج، بستنی وانیلی

چه چیز هایی نمی‌توان در رژیم لاغری سه روزه خورد؟

کسانی که رژیم لاغری سه روزه می‌گیرند نباید بیشتر از میزان مقرر شده غذا بخورند. باید دستور غذایی رژیم را پیش ببرند و امکان جایگزینی غذاها در آن وجود ندارد.

چگونگی تهیه غذا ها در رژیم لاغری سه روزه

شاید نیاز به بخار پز کردن سبزیجات باشد یا نیاز باشد که آن ها را به صورت خام استفاده کنید. در این رژیم نیازی به تهیه مواد غذایی خاص و وعده‌ های آماده خاصی نیست.

محدودیت‌ های رژیم لاغری سه روزه

  1. این رژیم غذایی هرگز برای گیاه خواران یا افراد وگان‌ مناسب نیست.
  2. این رژیم غذایی حاوی کراکر و نان تست است که حاوی گلوتن هستند. در نتیجه  مناسب افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند نیست.
  3. در طی این رژیم فعالیت ورزشی توصیه نمی ‌شود چون با دریافت کالری کم قادر به انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی نخواهید بود.در نتیجه این رژیم مناسب ورزشکاران نمی باشد.
  4. این رژیم لاغری تیم پشتیبانی ندارد و شما آن را با مسئولیت خود می‌گیرید. در نتیجه مناسب افرادی که نیاز به پشتیبانی دارند، نمی باشد.

نظر متخصصین تغذیه درباره رژیم غذایی سه روزه

کارشناسان تغذیه بر این باورند که در هررژیمی اگر روزانه کمتر از 900 کالری صرف کنید، مسلما کاهش وزن خواهید داشت. اما کاهش 5 کیلو در 3 روز باورنکردنی و قطعا ناسالم است. کارشناسان خبره تغذیه، کاهش وزن آهسته ولی پیوسته را توصیه می‌ کنند و از افراد می ‌خواهند بیش از نیم تا یک کیلو در هفته کاهش وزن نداشته باشند. در غیر این صورت بافت عضله و آب بدن را از دست خواهند داد و استخوان‌ها ضعیف خواهند شد. در چنین رژیم‌ هایی احتمال برگشت وزن نیز بسیار بالا می باشد.

چه کسانی کاندید رژیم سه روزه نیستند؟

رژیم لاغری 3 روزه کم کالری است، اما حاوی مقادیری چربی، نمک و کلسترول می باشد. این رژیم قطعا مناسب افراد مبتلا به بیماری ‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و کلسترول بالا نیست. درست است که اگر دچار اضافه وزن هستید، کاهش وزن بهترین راه برای مدیریت و پیشگیری این مشکل است اما هر نوع رژیم و کاهش وزنی صحیح نیست. باید از روشی سالم استفاده کنید.

👈بیش تر بدانید: رژیم لاغری یک ماهه چگونه به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟

نمونه برنامه غذایی یک روز از رژیم لاغری سه روزه

صبحانه: قهوه تلخ یا آب نصف یک گریپ فروت، یک ورق نان تست همراه با کره بادام زمینی

نهار: نصف فنجان تن ماهی، یک ورق نان تست، یک فنجان قهوه تلخ، چای یا آب

شام: 90 گرم گوشت قرمز یا سفید، یک فنجان لوبیا، یک فنجان هویج، یک عدد سیب، یک فنجان بستنی وانیلی

مضرات رژیم لاغری سه روزه

طی سه روز محرومیت غذایی، بدن تان را از دریافت مواد معدنی و ویتامین‌ها محروم خواهید کرد. اگر قصد داشته باشید این رژیم را طولانی مدت ادامه دهید، قطعا وزن زیادی کم خواهید کرد، اما به شدت دچار سوء‌ تغذیه می شوید.

در این رژیم فعالیت های ورزشی جدی توصیه نمی‌ گردد و این امر نشانه‌ ی بی کیفیت بودن آن است. بی‌ حالی و ضعف عمومی بدن از مهم ترین و اصلی ترین عوارض این رژیم هستند که امکان دارد از لحاظ روحی و روانی فشار به فرد وارد بکند، در نتیجه به طور کلی مضرات و عوارض رژیم لاغری 3 روزه را می ‌توان به طور زیر شرح داد:

 ضعف و بی‌حالی، ریزش مو، سوءتغذیه، کم آب شدن بدن، یبوست، کمبود ویتامین، ناراحتی‌ های گوارشی وکم شدن املاح معدنی، افزایش فشار خون، بازگشت وزن سریع، افزایش کلسترول‌های بد و ….

حرف آخر درباره رژیم سریع سه روزه

رژیم لاغری 3 روزه یک برنامه لاغری بسیار کم کالری می باشد که در آن از غذا های ساده و کم هزینه استفاده میگردد. این رژیم به احتمال زیاد سبب کاهش وزن در زمان کوتاه خواهد شد و چون میزان کالری دریافتی ‌بدن بسیار پایین است، قابل تحمل نخواهد بود و رژیم را زود رها می‌ کنید. به نظر نمی آید در رژیم لاغری 3 روزه هیچگونه تعادل مواد مغذی وجود داشته باشد. بعضی از غذاهای توصیه شده در این رژیم سرشار از چربی و نمک هستند که برای افراد مبتلا به بیماری های خاص مشکل ساز خواهد بود. همچنین در این رژیم، ویتامین، مواد معدنی و مغذی به طور دریافت نمی‌کنید. این رژیم لذت غذا خوردن را از افراد می‌گیرد. در سه روزی که فرد طبق این رژیم پیش می رود، نمی‌تواند غذای خود را خارج از منزل بخورد و محدودیت تنوع برایش وجود دارد. رژیم‌ های کسل کننده، تعهد به رژیم را برای فرد دشوار می کنند. همچنین فرد را در چهار روز دیگر هفته به پرخوری وسوسه می کنند. به خاطر داشته باشید هنگام کاهش وزن باید آهسته و پیوسته پیش بروید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.