همه چیز درباره رژیم لاغری سریع

30 خرداد 1402
رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع یک روش تاثیر گذار و فوری برای لاغری و کاهش وزن است که به طور معمول با محدود کردن کالری و افزایش فعالیت بدن همراه است. با پیش گرفتن این رژیم، می ‌توانید سریعا کاهش وزن داشته باشید، اما بهتر است پیش از شروع هر رژیمی، با پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم انتخابی تان مناسب شما خواهد بود.

در ادامه با مجله لاغری فیت بادی همراه باشید تا بیش تر با اصول رژیم لاغری سریع آشنا شوید.

رژیم لاغری سریع یا راه های اصولی

رژیم لاغری سریع یا راه های اصولی

امروزه همه در پی راه هایی برای لاغری فوری هستند. انواع رژیم‌ های بسیاری در این بین وجود دارند که وعده لاغری فوری را به شما می ‌دهند. می بایست به این موضوع اشاره کنم که یک رژیم غذایی مناسب و اصولی، هرگز سریع و نا متداول نیست. در اصل رژیم های غذایی سریع، محدودیت‌ های غذایی دشواری دارند که باعث ریزش مو و افتادگی پوست می ‌شوند. این نوع رژیم ها در مدت زمان کوتاه انجام می شوند و معمولا بازگشت وزن فوری دارند. به همین علت مشاوران و متخصصان تغذیه این نوع رژیم غذایی را توصیه نمی‌ کنند.

روش ها و راه ‌های لاغری سریع

روش ها و راه ‌های لاغری سریع

پیروی از یک سری نسخه ها به کاهش وزن کمک ویژه ای می‌ کند و به آن سرعت می ‌بخشد؛ مانند:

فعالیت های ورزشی به منظور لاغری سریع

بعضی از ورزش ‌ها توانایی چربی‌ سوزی بیشتری به نسبت سایر ورزش ‌ها و فعالیت ‌های بدنی دارند:

ورزش هوازی شدید و لاغری سریع

می توانید سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید، اگر زمان کافی ندارید از ورزش‌ های قدرتی شدید یا HIIT برای چربی سوزی سریع کمک بگیرید. در این نوع فعالیت ورزشی برای مدت زمان کوتاهی با شدت بالا ورزش می‌ کنید و به بدن فشار می آورید و پس از آن کمی ریکاوری خواهید کرد. 15 دقیقه فعالیت ورزشی HIIT با 30 دقیقه ورزش اینتروال از لحاظ کالری سوزی برابری خواهد کرد.

ورزش قدرتی و لاغری سریع

 برای لاغری فوری، تمرینات اینتروال کمک ویژه ای به کالری سوزی می کنند، اما ورزش های قدرتی باعث می ‌شود شما در حالت ریکاوری هم کالری بسوزانید. یک نکته جالب درباره ورزش ‌های قدرتی این است که بعلاوه تناسب اندام، افزایش میزان عضله سازی باعث افزایش سرعت متابولیسم بدنتان خواهد شد و چربی بیشتری از دست خواهید داد. سوخت و ساز سریع ‌تر به معنای کالری سوزی بیشتر خواهد بود ؛ بنابراین فورا به وزن دلخواه خود می ‌رسید. بهتر است ورزش ‌های قدرتی را دو تا سه بار در هفته انجام بدهید.

مواد غذایی ضروری در رژیم لاغری سریع

برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع می بایست شامل نکات زیر باشد تا باعث کاهش مدت زمان لاغری شود:

آب زیاد بنوشید

با نوشیدن آب کمتر احساس گرسنگی می‌ کنید بنابراین کمتر میل به خوردن غذا دارید. روزانه نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب به لاغری سریع کمک خواهد کرد؛ زیرا گاهی بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه خواهد گرفت. اگر این مقدار آب زیاد است نیازی نیست به خود فشار وارد کنید؛ کافی است فقط بدن خود را هیدراته نگه دارید. تعداد زیادی از افراد به علت هوس ‌های غذایی، کسر انرژی یا بی‌ حوصلگی به غذا رو می آو‌رند و این عادات غلط باعث افزایش وزن غیر ضروری خواهد شد. تحقیقات نشان داده‌ اند کسانی که به طور معمول 30 دقیقه پیش از صرف وعده غذایی شان دو لیوان آب می ‌‌نوشیدند و بدنشان را هیدراته نگه می داشتند، بعد از گذشت 3 ماه به نسبت افرادی که پیش از صرف وعده غذایی خود آب نمی ‌نوشیدند، حدود 2 کیلو بیشتر کاهش وزن داشتند. در نتیجه بهتر است از ابتدای صبح که از خواب بر می خیزید آب بنوشید و هنگام خارج شدن از منزل همراه خود بطری آب ببرید تا هیچگاه بدنتان دهیدراته نشود.

به رژیم غذایی خود پروتئین اضافه کنید

بهتر است در هر وعده مصرف پروتئین داشته باشید تا کالری مورد نیاز بدن خود را از پروتئین‌ها دریافت کنید تا قند کمتری در بدنتان اندوخته شود. استفاده از یک رژیم لاغری مملو از پروتئین و انجام منظم ورزش ‌های قدرتی به نگهداری بافت عضلات و بالا رفتن سرعت متابولیسم بدن کمک خواهد کرد.

میان وعده های سالم انتخاب کنید

کسانی که دچار چاقی هستند به طور معمول در خوردن میان وعده ‌ها افراط می‌ کنند. در نتیجه انتخاب صحیح میان وعده باعث افزایش سرعت کاهش وزن خواهد شد. بهتر است میان وعده‌ هایی از ترکیب پروتئین و فیبر انتخاب کنید که ماهیت سیرکنندگی دارند. کره بادام زمینی و سیب، ماست یونانی به همراه توت و یا بیسکوئیت ها و کراکر های سبوس‌دار و حمص گزینه ‌های مناسبی از ترکیب پروتئین و فیبر هستند. برای افزایش متابولیسم، می توانید یک قاشق غذاخوری سس تند به میان وعده ‌های خود بیافزایید. تحقیقات نشان می دهند که مصرف غذاهای تند سرعت متابولیسم را افزایش داده و سبب کنترل اشتها می شوند.

مصرف بیشتری از لوبیا داشته باشید

انواع لوبیا از بهترین منابع فیبر، پروتئین وکربوهیدرات هستند که به تدریج وارد جریان خون شده و به آهستگی هضم می ‌شوند. به همین علت برای طولانی مدت موجب احساس سیری می‌شود. بررسی ها نشان می دهند که مصرف تقریبا یک فنجان لوبیا در روز به مدت یک ماه و نیم کمک می‌ کند حدود سه کیلو کاهش وزن داشته باشید. بهتر است انواع لوبیا را به سالادها، سوپ ها، بشقاب ‌های گوشت و یا حمص بیافزایید.

فیبر بیشتری مصرف کنید

در رژیم لاغری سریع در ازای استراحت دادن به دستگاه گوارشی و سم زدایی بدن، می توانید سلامت روده را به طور طبیعی با مصرف غذاهای مملو از فیبر تقویت کنید. فیبر، نوعی کربوهیدرات است که در میوه‌ ها، سبزی ها و غذاهای کامل وجود دارد، اما برعکس کربوهیدرات های دیگر هضم دشوار‌تری دارد. هنگامی که فیبر از مسیر گوارشی می گذرد، باعث تحریک گیرنده ‌هایی خواهد شد که پیغام احساس سیری را به مغز ارسال می ‌کنند. کسانی که دریافت فیبر بیشتری دارند، وزن سالم‌ تر و متناسبی دارند. غذاهای مملو از فیبر مثل گلابی، آلو و حبوبات کمک بسیاری به بهبود عملکرد روده می کنند.

نکته ‌هایی برای لاغری سریع در کنار رژیم و ورزش

  • پیش از حضور در ضیافت ها، چیزی میل کنید.
  • سبک غذایی خود را تغییر دهید.
  • از یک دفترچه غذایی کمک بگیرید.
  • استفاده از نوشیدنی‌ های قندی را حذف کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.